2.6.10

Τα ετερωνυμα δεν ελκονται παντα


Πριν καποιες μερες, μιλησα για τα ετερωνυμα και πως ελκονται. Η φυσικη απεδειξε πως εχει δικιο, ακομα και για τις ανθρωπινες σχεσεις. Αλλα σημερα θα ριξω στο τραπεζι ενα θεμα που μας καιει και αποδεικνυει πως δεν ειναι ολα θεμα φυσικης.

Αν τα ετερωνυμα ελκονται, τοτε γιατι εχουμε την ταση να επιλεγουμε τον ομοιο με μας ανθρωπο για να πορευτει μαζι μας στη ζωη? Χθες ειχα μια συζητηση με 2 φιλους μου σε ενα θεμα που αφορα εμας συγκεκριμενα αμεσα και λιγοτερο εσας και μας καιει. Αφορα τις σχεσεις κωφων-ακουοντων, δυο τελειως ετερωνυμων πραγματων.
Η φιλη μου η Δ ελεγε πως οι ακουοντες κατα βαθος δε γουσταρουν κωφους για σχεση. Πως οι ακουοντες, συνηθισμενοι στην ακουστικη ζωη και την επικοινωνια, τρεμουν στην ιδεα να τα φτιαξουν με καποιον που εχει μαθει να επικοινωνει διαφορετικα. Η ιδια ειχε κανει μια ερευνα, λογω πτυχιακης στη σχολη της. Τα συμπερασματα μιλανε απο μονα τους. Καποιοι ουτε καν θελουν σχεση με κωφο. Θελουν απλα φιλικες σχεσεις. Γιατι τους φαινεται περιεργο να εισαι κωφος και παραλληλα θελουν να μαθουν κατι το παραπανω γι'αυτους. Επισης υπαρχουν καποιοι που ουτε καν θελουν να ξερουν κωφο, ακομα κι αν προκειται για απλο γνωστο. Υπαρχει ομως κι ενα πολυ μικρο ποσοστο που δεν εχει κανενα απολυτως προβλημα, αρκει φυσικα να υπαρχει μια στοιχειωδης επικοινωνια. Και το κερασακι στην τουρτα ηταν το συμπερασμα της οτι "οι κωφες που ειναι παντρεμενες με ακουοντες, κατα βαθος δεν ειναι ευτυχισμενες". Συμπληρωσε, λεγοντας οτι καποιοι ευχονταν και ευχονται ακομα, αν καποτε γεννησει παιδι με μια κωφη, να μη γινει κι αυτο κωφο. Εδω και μονο, συμφωνησα απολυτα μαζι της. Για ηθικους λογους. Και θα το αναλυσω παρακατω. Και πριν πω την αποψη μου, συμπληρωσε και το τελευταιο, οτι δηλαδη "οι κωφοι αντρες ειναι πολυ πιο ευκολο να παντρευτουν μια γυναικα που ακουει και να ειναι και οι δυο ευτυχισμενοι, γιατι θα ειναι και οι δυο ευαισθητοι, πραγμα που βοηθαει παρα πολυ σε μια τελεια σχεση". Τωρα δηλαδη τι σημαινει αυτο? Οτι μονο εμεις, ως αγορια, εχουμε περισσοτερη τυχη? Λιγακι περιεργο μου φανηκε αυτο. Και στον Θ περιεργο του φανηκε.
Εγω αντεδρασα σε ολα αυτα, υποστηριζοντας οτι εχουν να κανουν καταρχην με τον ανθρωπο και κατα δευτερον με το ποσο "εξελιγμενος" ειναι ο κωφος και ποσο συνηθησμενος ειναι αυτος στον κοσμο των ακουοντων. Ποιες ερευνες και βλακειες? Συμφωνοι, υπαρχουν ερευνες που σου δινουν μια γενικη εικονα για τα πραγματα, αλλα και παλι δεν ειναι απολυτες, υπαρχουν και οι εξαιρεσεις, που ειναι και τα πολυ μικρα ποσοστα. Υποστηριζα, οτι υπαρχουν φορες που μπορει η σχεση να μην κατσει, οντως λογω ελλειψης επικοινωνιας, αλλα μπορει και να κατσει, ισως επειδη οι 2 ανθρωποι [κωφος και ακουοντας] τεριαζουν, εχουν χημεια και ολα ειναι τελεια.
Αν πρεπει να σκεφτω την τελευταια μου σχεση και το πως ηταν απο πλευρας επικοινωνιας, τοτε θα ελεγα πως δεν ηταν και τελεια, ηταν απλα σχετικα καλη. Υπηρχε επικοινωνια αλλα σιγουρα δεν ηταν ελευθερη χωρις κομπλεξισμους με τον φοβο μη σε καταλαβει ο αλλος. Περα απο την επικοινωνια, υπαρχει φυσικα και το σεξ, που καλυπτει τα πραγματα και τυχον ατελειες στη σχεση, αλλα παρολα αυτα δε μπορει το σεξ και μονο να αντικαταστησει τελειως την επικοινωνια και τις ατελειες. Βεβαια ολα ειναι και θεμα χημειας, οχι μονο επικοινωνιας. Τωρα μου ερχεται προχειρα στο μυαλο μου μια γνωστη μου που μαλλον εχουμε την πιο τελεια επικοινωνια κωφου-ακουοντα, εχουμε και μια χημεια, γελαμε και θαρρω πως αμα ειμασταν μαζι, θα ειχαμε μια αρκετα καλη σχεση, αν οχι τελεια. Αλλα τι να λεμε τωρα... [ειναι καταραμενο αυτο το ταιμινγκ που λεγαμε!]
Με την Δ διαφωνουσαμε σε αρκετα σημεια. Αυτη εδινε εμφαση στις στατιστικες. Εγω υποστηριζα πως ειμαστε ο,τι σκεφτομαστε και ποιος τις χεζει τις στατιστικες.
Μονο σε ενα πραγμα συμφωνουσαμε απολυτα, σε αυτο που αναφερα πιο πριν, οτι υπαρχουν ακουοντες που ευχονταν και ευχοντα να μην γινει και το παιδι τους κωφο. Συγγνωμη, δηλάδη αμα γινει και το παιδι κωφο, τι εγινε? Οι γονεις μας δηλαδη που μας μεγαλωσαν ετσι, πως ενιωθαν? Σημασια εχει η σωστη ανατροφη και το παιδι ισως γινει πολυ καλυτερο απο τους ιδιους γονεις. Αν οι γονεις εκαταλειψουν το παιδι τους, ειτε επειδη ειναι κωφο ειτε επειδη εχει κατι αλλο οπως αυτισμος, τοτε θα μεγαλωσει στις χειροτερες συνθηκες, χωρις μαθηση και χωρις βοηθεια. Ειναι σωστο αυτο για ενα παιδι? Οι γονεις μου απ'οσο θυμαμαι, υπερεβαλλαν εαυτον για την ανατροφη μου και τους ειμαι πραγματικα ευγνωμον γι'αυτο. Κι ας τσακωνομαστε.
Υπαρχουν πολλα ειδη κωφων, οπως υπαρχουν και πολλα ειδη ανθρωπων. Υπαρχει αυτος που δε μιλαει καθολου, υπαρχει αυτος που το προσπαθει αλλα δεν εχει φωνη και δυσκολα τον καταλαβαινει κανεις, υπαρχει αυτος που μιλαει αλλα του ξεφευγει η καθαροτητα του λογου, υπαρχει αυτος που μιλαει σα να μην ειναι κωφος και καταλαβαινει απολυτα τους αλλους. Αυτο το τελευταιο μαλλον ειναι ο βαρυκοος αλλα δεν ειναι εκει το θεμα. Οπως υπαρχει αυτος που απο τη φυση του μιλαει γρηγορα ή αργα, αυτος που μιλαει με κλειστο στομα ή ανοιχτο. Πολλοι ανθρωποι, πολλα παραδειγματα, διαφορετικοι τυποι επικοινωνιας. Ακομα και στους κοινους ανθρωπους υπαρχουν περιπτωσεις που δεν καταλαβαινουν ο ενας τον αλλον. Για παραδειγμα, η μαμα μου δε μπορουσε με τιποτα να καταλαβει εναν που μιλαγε παρα πολυ γρηγορα [τοσο γρηγορα, ωστε ελεγε το "αυριο θα παω εκδρομη στο Σουνιο με τους φιλους μου και θα επιστρεψω σε 2 μερες" σε λιγοτερο απο δευτερολεπτο], γιατι δεν ξερει κανεναν αλλον που μιλαει τοσο γρηγορα, αρα δεν εχει συνηθησει. Συνηθεια ειπα? Ωραια, θα το πω κι αυτο παρακατω.
Αν πρεπει να μιλησουμε με στατιστικες, ο καθε τυπος ανθρωπου, εχει και τον αναλογο τυπο για ομοιο του και αυτον τον τυπο θελει για να πορευτει μαζι του στη ζωη. Αλλα, οπως ειπα και παραπανω, μπορει να υπαρχουν και οι εξαιρεσεις. Αληθεια, γιατι υπαρχουν οι εξαιρεσεις? Μα φυσικα, για να σπανε τον κανονα του δεδομενου.
Ειναι ενας φιλος μου, ο Γ, που ειναι βαρυκοος πλεον [γεννηθηκε κωφος] και αν τον προσεξεις, μιλαει αργα αλλα πολυ καθαρα. Κι ομως τα εχει με μια που ακουει κανονικα και ειναι αυτο που λεμε "μια σχεση με τα ολα της". Και αυτος ειναι ισως ο μοναδικος που ξερω που εχει αποδεχτει το γεγονος οτι ειναι κωφος αλλα παρολα αυτα "στ'αρχιδια μου" και αμα γουσταρει ο κοσμος. Και ειναι ενταγμενος στον κοσμο των ακουοντων κανονικα. Απλα και ομορφα πραγματα.
Μιλησα για κοσμους ακουοντων και κοφων? Ωραια. Ας πω την αποψη μου, μιας και ειμαι απο τους λιγους που βρισκονται και στους δυο κοσμους, η μαλλον καλυτερα, νιωθω αναμεσα σε αυτους τους δυο κοσμους. Ο κοσμος των ακουοντων ειναι ο κοσμος που ξερετε. Ο κοσμος των κωφων ειναι ενας διαφορετικος κοσμος, ενας πιο "κλειστος" κοσμος, σαν κλικα ορισμενες φορες. Καταρχην, ο,τι ειπωθει σε τουτο το κοσμο, θα μαθευτει απ'ολους μεσα στις επομενες μερες. Αυτο, οκ, ειναι ενας λογος που δεν γουσταρω τον κοσμο τους. Επιπλεον, για τον λογο που ειναι "κλειστος", δεν δινει τις δυνατοτητες που δινει ο "αλλος" κοσμος, να γνωρισεις νεους ανθρωπους, να μαθεις πραγματα, να καταλαβεις τις τασεις τις εποχης, να, να, να... Και αν υπαρχει η εκφραση "στον κοσμο των τυφλων, βασιλευει ο μονοφθαλμος", τοτε σε εμας ποιος βασιλευει? Ο βαρυκοος? Δεν το πιστευω. Πιστευω οτι εχει να κανει με το ποιος εισαι και ποσο εξυπνος εισαι, ποσο καλα εχεις μαθει να αντιλαμβανεσαι τα πραγματα και ποσο θεληση εχεις να σε αποδεχτουν οι αλλοι οπως εισαι. Οσον αφορα τον κοσμο, κι εδω παιζει ρολο η σωστη ανατροφη απο τους γονεις και κατα ποσο πολυ σε αφηνουν να "δεις" και τους δυο κοσμους και να διαλεξεις αυτον που σου τεριαζει καλυτερα.
Οι περισσοτεροι κωφοι που ξερω, μπορει μεν να επικοινωνουν και με την ομιλια, αλλα παρολα αυτα, θελουν να μεινουν στον κοσμο τους κι αυτο δεν τους βοηθαει να ανοιχτουν και να γνωρισουν νεους ανθρωπους. Αντιθετα υπαρχουν καποιοι [ελαχιστοι], αναμεσα τους κι εγω, που μπορει μεν να ανηκουμε πραγματικα στον ενα κοσμο [των κωφων], αλλα προφανως ειναι πολυ μικρος και πολυ στενος για να μας χωρεσει.
Πριν ειπα για συνηθεια. Ειναι συνηθεια να συνηθησεις τον αλλον. Ειναι συνηθεια να τον καταλαβαινεις καλυτερα με τον καιρο. Πολλες φορες ελεγα σε νεους ανθρωπους που γνωριζα "ελα μωρε, συνηθεια ειναι, θα το δεις" και οντως με συνηθησαν μετα. Οταν γνωρισα την πρωην μου, την καθησυχαζα λεγοντας της "συνηθεια ειναι, θα δεις και με τον καιρο θα ειμαστε πολυ καλυτερα" και οντως ετσι ηταν. Βασικα τα παντα ειναι θεμα συνηθειας. Οπως συνηθησες να γραφεις γρηγορα στο keyboard του πισι, μετα απο πολλα κειμενα που εγραψες.

Με ολα αυτα που εγραψα, χασαμε λιγακι την μπαλα, αυτα που ελεγα με την φιλη μου τη Δ. Τελοσπαντων, αυτο που θελω να πω, ειναι οτι δεν πρεπει να ειμαστε απολυτοι με τα πραγματα. Στο κατω κατω κανενας δεν ειναι τελειος. Σιγουρα οι κωφοι που πλησιαζουν περισσοτερο τους ακουοντες ευνοουνται περισσοτερο, αλλα αυτο δε σημαινει οτι και οι αλλοι απορριπτονται τλεειως. Η αληθεια ειναι οτι μερικους τους λυπαμαι κιολας, γιατι ειναι και ωραια παιδια. Ενας φιλος μου ειναι ψηλος, αδυνατος με μακρια μαλλια και μουσι, σκειτας στο στυλ, πραγματικα ωραιο παιδι. Αν μιλαγε κιολας, σιγουρα ολες θα εκαναν ουρα. Αλλα δε μιλαει και οι περισσοτερες δισταζουν. Και ερωτω, αν οντως δισταζουν, τουλαχιστον μια προσπαθεια δε βλαπτει. Μπορει να κατσει, μπορει και οχι.
Α και κατι ακομα. Απο αυτα που λεγαμε χθες, καταλαβα ενα πραγμα. Η Δ αναφεροταν στη σχεση που θα παει σε γαμο. Και οταν το καταλαβα, της τα ψιλοεχωσα, λεγοντας της "Ρε παιδι μου, ποιος πραγματικα τον χεζει τον γαμο στην ηλικια μας? Οι περισσοτεροι, αν οχι ολοι στην ηλικια μας, ειναι περισσοτερο ο,τι να ναι και λιγοτερο σοβαροι και κοιτανε απλα να περασουν καλα, με λιγα λογια να γαμησουν. Αν θελεις να βρεις τον καταλληλο για γαμο, μη ψαχνεσαι, θα ερθει μονος του, χαλαρωσε σου λεω. Αν ψαχνομασταν ολοι για γαμο, θα ειμασταν ξενερωτοι, για τα προξενια και μονογαμικοι, γι'αυτο ξεκολλα σου λεω". Ωρες ωρες δεν τις καταλαβαινω τις γυναικες. Απο καποια ηλικια και μετα, τους πιανει η ηλικιακη κριση κι ας μην το παραδεχονται. Αλλα τεσπα, δεν ειναι εκει το θεμα.
Τελος, νομιζω οτι ο βλακας ειναι ο ακουοντας, οχι ο κωφος. Υπαρχουν ακουοντες που κατα βαθος θελουν να μαθουν για εμας τους κωφους, για δικο τους ωφελος, για να τονωσουν το εγω τους, για να εχουν να λενε ποσο κατωτεροι ειμαστε εμεις. Μαλακιες. Στη Μυκονο, με ρωταγε ενας ακουοντας απ'την παρεα μας "που εισαι ρε γιατι δε βγηκες μαζι μας σημερα?" και του απανταγα "ειναι μια κοπελα απο την παρεα μιας φιλης μου που την ψηνω, ε και βρηκα μαζι τους, αλλα δεν εκατσε και πολυ καλα η φαση". Ακομα και σημερα, ο ιδιος με ρωταει αν εγινε κατι με την συγκεκριμενη κοπελια. Του λεω οχι, αλλα μεσα μου σκεφτομαι "αμαν πια, ποσο ακομα θα με ρωταει δηλαδη? εχω την εντυπωση οτι με ρωταει για την κοπελια για να δει αν μπορω να τα φτιαξω με κοπελα που ακουει, ή μου φαινεται?". Επισης, στη Μυκονο, σε μια φαση, πηγα στο ξενοδοχειο της φιλης μου [που μενει με αλλες φιλες της αλλα δεν ειναι εκει το θεμα!], απλα για να αραξουμε και να τα πουμε. Ειπα στην Δ που ηταν μαζι μου εκεινη τη στιγμη οτι θα επιστρεψω πιο μετα. Αργησα εν τελει να επιστρεψω και το παδι που ελεγα προηγουμενως, οταν με ειδε αναφωνησε "επιτεεεεεεεελους!" σε φαση "ηρθε και ο καλοπερασακιας". Υπο κανονικες συνθηκες, το βλεμμα του θα σημαινε κατι τετοιο "ρε μαλακα, βγαινεις με γκομενες και οχι μαζι μας ή εστω να μη βγαινουμε κι εμεις μαζι σου, να τις γνωρισουμε?" αλλα στην παρουσα φαση εβλεπα ενα βλεμμα περιφρονησης και ζηλειας μαζι στο προσωπο του. Μα, γιατι? Τι κακο εκανα δηλαδη?



Φωτογραφίες απο την θεατρικη παρασταση "ενας ακουων στη χωρα των κωφων", του θεατρου κωφων ελλαδας. Πραγματικα μοναδικη παρασταση, καθως αντικατοπτριζει πανω κατω τη ζωη μας στον κοσμο των ακουοντων, μονο που εδω τη θεση του κωφου την περνει ενας ακουοντας.

Ελληνικο νοηματικο αλφαβητο
[φωτογραφια κλεμμενη απ'το Α Μπε Μπα Μπλογκ και αληθεια δεν ηξερα οτι υπηρχε εκει!]

Θα μπορουσα να πω κι αλλα πολλα σχετικα με το θεμα, αλλα ειπα ηδη πολλα και θα καταντησω βαρετος, κουραστικος, σπαστικος και μαλακας γιατι φαινομαι και σα να το πενευτηκα και λιγακι.
Τα συμπερασματα δικα σας. Εγω ειμαι οπως ειμαι και ξερω τι κανω. Εσεις ξερετε?

Καλη σας μερα και καλη σας συνεχεια. Α και καλο σας μηνα και καλο σας καλοκαιρι.

26 σχόλια:

The Blissiplinarian είπε...

Όλοι έχουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας που αποτελεί πρόκληση στο να το αποδεχτεί ο άλλος που σε κάποιους μας καθιστά ακόμα και αόρατους..είτε αυτό είναι η εμφάνιση,είτε η καταγωγή ή οτιδήποτε...Πολύ σημαντικό να ξέρεις μέσα σου τι είσαι..Χωρίς τις ταμπέλες.Και οποιος καταφέρει να δει σε μας το υπόλοιπο κομμάτι νομίζω ότι αξίζει λίγο από τον χρόνο μας..

Livingathens είπε...

Πολλές φορές νοιώθω πως μιλάω και δεν με ακούει κανείς! επίσης πολλές φορές θέλω τόσο πολύ να ακούσω να κατανοήσω και δεν μου μιλάνε. Πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος γεννιέται με κάποια πολύ δικά του θέματα τα οποία πρέπει μόνος του να τα αντιμετωπίσει. Σε άλλους αυτά είναι περισσότερα και σε άλλους λιγότερα το πώς τα αντιμετωπίζεις σε κάνει αυτό που είσαι. Με αυτό που είσαι λοιπόν ο κόσμος θέλει η δεν θέλει να συναναστραφεί αυτό είναι αλήθεια. Με αυτούς που δεν το καταλαβαίνουν αυτό εγώ δεν θα ήθελα καμία κουβέντα είτε είναι κουφοί είτε όχι είτε ότι θέλουν να είναι. Να είσαι καλά λοιπόν που είσαι ανάμεσα σε δύο κόσμους και από ότι έχω καταλάβει πατάς γερά και στους δυο!

Flonsavardu είπε...

εγώ θα το έβρισκα φάσινειτινγκ να γνωρίσω τον φίλο σου πάντως, αν είναι έτσι όπως τον περιγράφεις... :p αυτό που θέλω να πω είναι ότι για μένα αυτό είναι μια λεπτομέρεια. και ότι οι στατιστικές της φίλης σου με τρομάζουν! (συνάδελφος είναι ή κοινωνιολόγος;) βέβαια παίζει πάντα ρόλο η νοηματική, αλλά δεν πειράζει, ένα ακόμα ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση, να μάθω και κάτι.

το μόνο σπαστικό σ' ένα τέτοιο άντρα είναι ότι δεν μπορείς να του γκρινιάξεις, χαχαχαχα. θα του τα γράφεις όμως. επίσης που δεν μπορείς να πεις από το μέσα δωμάτιο "αγάπη μου έτοιμο το φαγητό". και που ξέρεις πως αν δίνεις ρεσιτάλ ορθοφωνίας στο σεχ δεν θα σε ακούει. αλλά όλοι αυτοί οι χαζούληδες λόγοι δεν είναι αιτία για να μην κάνει κάποιος σχέση με κάποιον κουφό. α, ξεχασα εγώ είμαι γυναίκα. οι άντρες τι γνώμη έχουν για μία κωφή γυναίκα;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ πάλι δεν είμαι κωφή, αλλά θα ήθελα πολύ να είμαι! και νομίζω ταιριάζει και στο image μου!

Πολλές φορές πχ κάνω πως δεν ακούω, αν βαριέμαι, αν εκνευρίζομαι, αν μου τη σπάει ο άλλος!
Του λέω την ατάκα "talk to my hand".

Εντάξει έχω την επιλογή να ακούω ή όχι, οπότε δεν πιάνομαι!

Επί της ουσίας να πω πως όλα είναι θέμα ανθρώπου, παιδείας, και ανατροφής!
Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να κάνω σχέση με κωφό, με κουτσό, με κουλό, με τυφλό!

Αν νιώθω πως επικοινωνώ και περνάω καλά (couλά) όλα είναι οκ και δεν θα με προβληματίσει τίποτα!

πριν λίγα χρόνια έμαθα τη νοηματική απλά για να μπορώ να καταλαβαίνω μια συμφοιτητριά μου που την συμπαθούσα πολύ και κάναμε παρέα!

Νομίζω πως είναι στο χέρι μας αν θα μπούμε στην διαδικασία να καταλάβουμε τον άλλο και να τον προσεγγίσουμε ή να το παίξουμε κωφοί αν και ακούοντες!

Χάρηκα που μαθαίνω πράγματα για σένα!
Και χαίρομαι που δε μασάς και ζεις τη ζωή χωρίς να αντικρύζεις παντού εμπόδια!
Ο ήλιος είναι ένας και καίει για όλους!

Φιλιά πολλάα

Εξαιρετική η ανάρτησή σου!

amalthia είπε...

εεε..θες να με ρωτήσεις με τρόπο εαν σε θέλω όπως είσαι? και σκάρωσες ολόκληρο πόστ πάλι??

βρε χαζό παίρνεις πίσω την χυλόπιτα?!επιτέλους!
-----------------------------------------------
ειλικρινά, όλο αυτό το κείμενο ήταν καταπληκτικό,φτάνει να έλειπαν οι στατιστικές...γιατί όταν μια κοπέλα ερωτευτεί ποιος τις γαμεί τις στατιστικές?

το μόνο δύσκολο είναι να καταλάβουν αν ταιριάζουν στο χιούμορ και στις απόψεις γενικά αλλά με λίγη υπομονή παραπάνω όλα γίνονται.

Μήπως στις σχέσεις ακουόντων υπάρχει επικοινωνία μόνο και μόνο επειδή ακούνε?!όχι φυσικά, η επικοινωνία απαιτεί κάτι πέρα από ακοή.

πρόσεξε όχι παραπάνω..αλλά πέρα από αυτή.

και τέλος εγώ δεν ξέρω τι κάνω ή κάνω ότι δεν ξέρω ενώ ξέρω! ξέρεις ποτέ?

καλό μήνα!

panos srpk είπε...

Dreamer, το να μας δεχτει ο αλλος ετσι οπως ειμαστε, ειναι το παν, αλλα οπως εμαθα και προσφατα, ειναι να αγαπησουμε τον εαυτο μας γι'αυτο που ειναι, αρα ειναι οπως το ειπες, να μην βαλουμε ταμπελα στον εαυτο μας και να πορευτουμε χωρις αυτες...

panos srpk είπε...

Λεφτερη, το να μιλας και δε σ'ακουει κανεις ή το αναποδο, το νιωθουμε ακριβως κι εμεις. Πολλες φορες ρωταω "τι λετε? πειτε μου ρε για να σας πω αυτο που θελω να πω, αν καταλαβα σωστα" και μου απαντανε "τιποτα, αστο", γιατι βαριουνται να εξηγουν. Ενω σε αλλους, θα εξηγουσαν. Αυτο μου τη σπαει.
Σιγουρα υπαρχουν κι αλλοι με μεγαλυτερα "προβληματα" απο εμας και σιγουρα εχουν πολυ περισσοτερη θεληση απο εμας. Μια φιλη μου δουλευει σε μια οργανωση με αυτιστικα παιδια και πραγματικα τα λατρευει γι'αυτα που ειναι. Προσωπικα δεν ξερω πως θα το αντιμετωπιζω γιατι δεν εχω βρεθει σε αυτον τον κοσμο.
Κατα τ'αλλα, ναι, μπορει να παταω γερα και στον εκει και στον δωθε κοσμο αλλα υπαρχουν φορες που παραπαταω εστω και λιγακι

panos srpk είπε...

Flo, για το ψηλο αδυνατο φιλο μου με το μουσι λες? Οκ θα κανω τα κονε μου!
Κατα τ'αλλα, η νοηματικη παντα υπαρχει. Αλλα κακα τα ψεματα, αν μαθεις να την χρησιμοποιεις συνεχεια, σου γινεται συνηθεια και μετα "χανεις" κατι απο την ομιλια σου. Τουλαχιστον σε μενα ετσι γινεται. Πρωτη επαφη με νοηματικη πριν 1 χρονο [γιατι ποτε δεν πηγαινα σε σχολειο κοφων] και τη μιλαω μονο με τελειως κοφωλαλους. Δε μου αρεσει ρε παιδι μου, με την εννοια να την λες παντου ή εστω δε με βοηθαει στο να διατηρισω το ηδη υψηλο επιπεδο επικοινωνιας. Κατα τ'αλλα εχει πλακα!

panos srpk είπε...

Α κι επισης Φλο, τι γνωμη εχουν οι αντρες για μια κωφη γυναικα? Εννοεις οι ακουοντες? Καλυτερα να μην ξερεις... Θα παθεις σοκ. Ιστοριες ανατριχιαστικες και ιστοριες μισους αλλα υπαρχει και μια εξαιρεση. Αλλα μεχρι να γινει το κακο. Που θα γινει. Απο κει και περα, δε γνωριζω, γιατι δεν τις ξερω ολες. Μαλλον οι αντρες εκμεταλλευονται τις κωφες. Που ειναι μαλακια.

panos srpk είπε...

Coula μου, το ειχα σκεφτει κι αυτο που λες. Καποτε αναρωτιομουν πως θα ειναι να ακουω. Και τοτε σε καποια φαση ειπα "μπα οχι καλυτερα γιατι θα ακουω πραγματα που δε θελω"
Ισως... Δεν ξερω.
Ξερεις νοηματικη, ε? Πολυ καλο μπονους. Σημερα γνωρισα διερμηνεις και κοινωνικους λειτουργους στο ΤΕΙ, μιας και σπουδαζουν αρκετοι κωφοι φιλοι μου και πραγματικα εντυπωσιαστηκα απ'τη θεληση αυτων των ανθρωπων. Μπας και εισαι κι εσυ καπου αναμεσα τους?
Οσο για τη ζωη, δε μασαω πολυ απλα γιατι βαρεθηκα να κρυβομαι πισω απ'το δαχτυλακι μου. Απλα και ομορφα!

panos srpk είπε...

Αμαλθειακι, τυχαιο ηταν που ειχα αυτην τη συζητηση με την φιλη μου, τη μερα που σου εριχνα και τη χυλοπιτα? Χαχαχαχα, απλα δεν ειχα χρονο εκεινη την μερα να κανω αυτο το ολοκληρο ποστ και το εκανα σημερα που ειχα!
Κατα τ'αλλα χιουμορ θελεις? Δεν ξερεις τι χανεις! Εχουμε τρελο χιουμορ, απλα δε νομιζω να τεριαζει στην καθε περιπτωση. Αλλο το εξυπνο χιουμορ κι αλλο το χοντρο χιουμορ που λεγεται μεταξυ αντρων.
Οι στατιστικες κι εμενα με τρομαξαν και αν προσεξες, διαφωνησα καθετως και οριζοντιως. Γιατι στον ερωτα, τιποτ'αλλο δεν εχει σημασια.
Στις σχεσεις ακουοντων, εεεε, δεν ξερω αλλα θαρρω πως κρατανε περισσοτερο, επειδη ακουγονται και τα πουλακια που κελαιδανε και σωζουν την κατασταση πριν ακουστει παραεξω...
Και οχι δεν ξερω τι κανεις!

Trioza Urticae είπε...

Δε νομίζω πως κάποιος που αναλύει τόσο καθαρά τη σκέψη του όπως στο post σου να έχει "πρόβλημα" στην επικοινωνία.
Εννοώ, ναι, οκ, η ομιλία βοηθά σίγουρα στην επικοινωνία. Αλλά δεν υπάρχει ΜόΝο αυτός ο τρόπος, έτσι δεν είναι; Ούτε βιολογικά, ούτε και σήμερα με την ευρεία χρήση της τεχνολογίας...!

Νόμιζω πως όσοι ακούν και βλέπουν έχουν συχνά "ελλειπείς" τις αισθήσεις εκεί που δε χρειάζεται η γλώσσα ή τα μάτια αλλά η καρδιά για να μιλήσει κανείς. Δε δίνει το αίσθημα άλλη διάσταση στο άτομο, αλλά το συν-αίσθημα. Όσο κοινή κι αν είναι αυτή η φράση...

{Γενικά, με προβλημάτισες, όπως πιθανόν κατάλαβες, πολύ θετικά :)}

panos srpk είπε...

Biologist, κι αναρωτιομουν απο που βγαινουν τετοιες σκεψεις! Θεωρω πως οι πιο κλειστοι ανθρωποι εχουν και πιο ανοιχτες σκεψεις.
Κατα τ'αλλα, ειναι οπως τα λες.
Στοχος μου με αυτο το ποστ, ηταν να σας προβληματισω με ενα μειζον θεμα για εμας, αλλα εννοειται με την καλη εννοια, με την εννοια να ερθουν πιο κοντα οι κοσμοι που αναφερω

Και καλως σε βρηκα

Foteini είπε...

΄Αργησα αλλά το διάβασα όλο -και τα σχόλια- και με έχεις βάλεις σε σκέψεις... Νομίζω ότι είναι τόσες οι φορές που ακόμα και όταν ακούς κάποιον, πραγματικά δεν καταλαβαίνεις τι σου λέει... και σίγουρα το ξέρεις καλύτερα από μένα ότι υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τρόποι να πεις κάτι.
χχχ

panos srpk είπε...

Καλημερα Φωτεινη!
Σιγουρα υπαρχουν κι αλλοι τροποι για να "πεις" κατι, το αναγνωριζω, αλλα εσυ μιλας για επιφανειακα πραγματα, εγω μιλαω για βαθυτερα πραγματα.
Χμμμμ? Ε, τεσπα... Ο χρονος θα δειξει για ολα. Και τοτε πεφτουν οι μασκες

mahler76 είπε...

μόνο στην χημεία και την φυσική συμβαίνουν αυτά τα κουλά με τα ετερώνυμα.

λού είπε...

γειά-φοβερο το ποστ σου.δεν εχω να πω κατι αλλο.θα θελα παρα πολυ να μιλαω στη νοηματική και πάντα απορώ τι μπορεί να σημαίνει η κάθε κινηση. απίστευτα εκφραστική η νοηματική.

panos srpk είπε...

Λου, χαιρομαι που ανταποκρινεσαι. Αληθεια.
Ξερω πολλα ατομα που γουσταρουν να μαθουν νοηματικη αλλα δε μιλησα ακριβως γι'αυτο. Μιλησα για σχεσεις ερωτικες.

Την καλησπερα μου και σε σενα!

Foteini είπε...

Nope Sarper gia ta va8utera milousa ki egw :)

ta filia mou!

panos srpk είπε...

Καλααααααααα
Οποτε ερχομαστε στην επομενη αναρτηση μου
Που "μιλας" χωρις να μιλας! ;)

Parakmiako Ergaleio είπε...

Μετά από κάαααμποσες μέρες ας ευχηθώ κι εγώ καλό μήνα! Κανόνισες τις διακοπές σου sarper?

Πάνω σ'αυτά που λες έχω να πω ότι συμφωνώ. Υπάρχει γενικά ένας δισταγμός ως προς το πλησίασμα με τους κωφούς, το είχα παρατηρήσει και στην σχολή όταν σ'ένα έτος είχαμε συμφοιτητή κωφό και απ'τα 100 παιδιά του κλιμακίου ζήτημα να τον πλησίασαν τα 4. Σαν να φοβούνται δλδ οι ακούοντες την επικοινωνία με έναν κωφό ή κάτι τέτοιο. Έλεος δηλαδή!

After all, εκτός απ'την ομιλία υπάρχουν και άλλοι άμεσοι τρόποι επικοινωνίας που μπορεί να βγάζουν και περισσότερο συναίσθημα.

panos srpk είπε...

Parakmiako ergaleio, κάλιο αργά παρά ποτέ!
Όντως συμβαίνει αυτό που λες, αλλα στο χερι μας είναι να κερδίσουμε τους άλλους. Αν για πχ ο κωφός παραμένει μαζεμένος, τότε πώς θα τον πλησιάσουν οι άλλοι? Τις περισσότερες φορές αυτός πρεπει να πλησιάσει για να τον πλησιάσουν και μετά όλα κομπλέ.
Και φυσικά υπάρχουν και οι γλωσσες του σωματος, του βλεμματος κ.α.
Καλο καλοκαίρι και σε σένα. Φυσικά και κανονισα τις διακοπες. Αμοργός φορ δε γουιν!

Elen King είπε...

ego tha epimeinw oti an iparxei xhmeia pou einai to pio diskolo pragma ola ta alla empodia xepernioudai. to idio peripou simvainei me atoma pou dn milane tin idia glossa. pada kapou xanei to thema. alla an iparxei ximeia to simplironeis an oxi tzifos!

panos srpk είπε...

Έλενα, η χημεία μπορεί να είναι το πιο δύσκολο πράγμα αλλά πώς θα την βρεις άμα δεν τη ψάχνεις? Προσωπικά μου είναι δύσκολο να ξέρω αν θα έχω χημεία ή όχι με καποιον. Συνήθως φαίνεται στην πορεία. Στο κάτω κάτω ποτέ δε ξέρεις τι μπορεί να συμβεί με ποιόν και πότε. Και τότε όλα κομπλέ. =))

Unknown είπε...

mou arese poli afto pou diabasa, to katabroxthisa bravo! evi

panos srpk είπε...

Σ'ευχαριστώ evi! :D